My Playlist

11:02 AM

M@kE a DiFfeRenCe

Posted by affaf


Last night b4 tdo...sempat la aku log in into my facebook....dan bende yg plg menarik adlh,majority of my student's fb wall,dipenuhi ngan post about their feelings after they got their first semester exam result...this is some of their post :

" mungkin hari ini ialah hari yang paling sedih sepanjang aku menjadi pelajar MRSM pendang......................mungkin ini balasan kepadaku...........wallahualam..... "
" Whut a bad day "
" aku rasa aku dh buat de best....but the result sgt mengecewakan... "
As a teacher, i really know what are my students feel right now..because, i also have been a student before...what can i said to them is :

" it's not the end of the world....once u fail, doesn't mean u will always fail "
To all my students,

Congrats for those yang tlh m'dpt result yg cemerlang...kejayaan anda adlh berkat usaha dan kesungguhan anda...Tahniah !

Dan kpd pelajar yg mendapat result yg kurang baik, jgn putus asa dan teruskan perjuangan anda.


Kepada rakan-rakan guru,

Di sini, saya sertakan sebuah video khas "kisah seorg guru & pelajarnya" untuk tontonan anda...hayatilah dgn sepenuh hati video ini...


Special Video For All Teachers : M@kE A DiFfeRenCe





Kesimpulannya, tugas seorang guru bkn sahaja masuk ke kls dan mengajar, tetapi guru juga perlu cuba mendekati pelajarnya bagi mengetahui suka,duka serta masalah yang dihadapi mereke...

Selamat Beramal .......

0 comments:

Post a Comment